Komerční banka hodnotila úspěch nových webovek

Pro Komerční banku jsme realizovali nový web zaměřený na produkty. Výsledky, kterých web dosáhl, zhodnotil Michal Rybář z oddělení marketingové komunikace Komerční banky.

Nový web jsme spustili v březnu. Čísla spojená s jeho provozem vyrazí dech – zaujala i odbornou veřejnost, takže stránky obsadily 2. místo v soutěži IEA15 (kategorie bankovnictví), která hodnotí efektivitu digitálních projektů. Údaje se měří pomocí nástroje Webtrekk a srovnávají původní a nový web.

Rychleji k produktům
Přechod ze segmentové k produktové navigaci byl správným krokem. Původní segmentovou navigaci už používají jen 4 % návštěvníků.

Zájem o produkty
Vzrostl počet zobrazených produktových listů. Například v případě produktového listu Hypotečního úvěru byl meziměsíční nárůst dvanáctinásobný.

Z produktu na kontakt
Klienti mohou na webu vyplnit svoje telefonní číslo a my jim zavoláme zpátky. Po nasazení nového webu se meziměsíčně počet vyplněných kontaktních formulářů víc než zdvojnásobil. Za zvýšením stojí především jejich výrazné umístění do produktových listů. Například z produktového listu MůjÚčet bylo jen za březen 2016 otevřeno více kontaktních formulářů než za předchozích 12 měsíců dohromady.

Uživatelé mobilních zařízení neodcházejí hned
V průměru byli na stránkách o 9 vteřin déle. Během návštěvy si také prohlédli více stránek – došlo k 13% nárůstu. V březnu jsme třeba u produktového listu MůjÚčet zaznamenali meziměsíční nárůst návštěvnosti z mobilních zařízení o 123 %.

Kalkulačky se používají víc
V průměru až šestinásobně oproti starému webu.

Stránky jsou ve vyhledávačích vidět
Meziroční srovnání za roky 2015 a 2016 ukazuje 36% nárůst návštěv, které přišly na naše stránky přes neplacený odkaz ve vyhledávači jako Seznam nebo Google.

A cíle projektu? Máme splněno?

  • Umožnit uživatelům snazší orientaci a jednodušší přechod k produktu či službě.
  • Podpora on-line prodeje a získávání kontaktů prostřednictvím webu.
  • Umožnit pohodlné používání webu uživatelům mobilních zařízení.
  • Představit klíčové výhody produktů a služeb srozumitelnější formou.

Zdroj: Journal, Interní noviny Skupiny KB, 7-8/2016

Mohlo by vás zajímat

EvitaDB – inovace pro e-shopy od FG Forrest je zase o kus dál

Moderní databáze evitaDB pro e-shopy naplňuje očekávání našich vývojářů. Podívejte se na první výsledky z nasazení a nové funkce našeho vlastního produktu.

Celý článek

Naše datová knihovna pro Skupinu ČEZ sbírá ocenění i v zahraničí

Online ESG datová knihovna v roce 2023 získala několik prvních míst na prestižních soutěžích, včetně dvou zahraničních. Seznamte se v našem článku.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku