Češi jsou v internetových obchodech jako doma a rok od roku nakupují více. On-line prodejci očekávají, že objem tržeb letos překoná magickou hranici 100 miliard korun. Kdy a kde Češi nejvíce utrácejí prozradil Mladé Frontě Dnes i České televizi analytik e-commerce Martin Petrášek.
Jen během první poloviny letošního roku utratili Češi podle portálu Heureka.cz v internetových obchodech 46,4 miliardy korun, což je meziročně o 13 procent více. A růstu ještě není konec.
„Druhé pololetí obvykle bývá přirozeně silnější než první, a to kvůli vánočním nákupům, které obvykle tvoří třetinu celoročních tržeb českých e-shopů,“ říká analytik e-commerce FG Forrest Martin Petrášek.
Objem českých nákupů v zahraničí vloni podle informací Martina Petráška meziročně vzrostl o 76 %.
„V ČR letos silně rostou zejména nákupy z německého Amazonu, který vloni v listopadu zavedl dopravu do ČR zdarma při nákupu nad 39 eur (1 000 Kč). Čím dál více lidí se také osměluje nakupovat v Číně, kde je lákají extrémně levné nákupy například na Alibaba.com,“ říká Petrášek.
Nákupy on-line podpořili hlavně mladí Evropané. Dvě třetiny lidí ve věku od 16 do 24 let dávají přednost nákupu on-line. Stejný trend funguje i na českém trhu.
„Letos a v dalších letech lze čekat další růst internetových nákupů zhruba o 20 % ročně. Tahounem bude zejména dospívající generace Y, která je zvyklá být odmalička on-line a stává výraznou kupní silou, které se obchodníci budou muset přizpůsobit,“ říká Petrášek.
Článek, který vyšel v Mladé Frontě Dnes, si v plném znění můžete přečíst i v našem archivu, příspěvek České televize pak přímo na webu ČT24.