Náš B2C a B2B e-shop pro SENESI získal už pět významných ocenění
SENESI patří mezi naše dlouhodobé klienty, s nimiž průběžně rozvíjíme jejich online řešení. Těší nás, že to oceňují jak zákazníci, tak poroty prestižních soutěží.
V listopadu loňského roku jsme spustili e-shop společnosti Moser pro evropský trh. Nyní v něm mohou nakupovat i zákazníci z celého světa. Pandemie a s ní spojená omezení přispěly k rozhodnutí začít nabízet ručně vyráběný křišťál tradiční české značky v online prostředí.
Ze spolupráce máme výjimečnou radost právě proto, že nejde jen o další e-shop, ale o unikátní značku s dlouhou tradicí od roku 1857, kde sklářští mistři tvoří díla známá po celém světě díky tradiční ruční výrobě a dílům z bezolovnatého křišťálu.
Když jsme chystali koncept e-shopu, navštívili jsme sklárnu v Karlových Varech a prošli krok za krokem proces výroby. Ať jde o sklenku na víno nebo skvostnou vázu od renomovaných designérů, vždy je to proces, kdy se výrobku dotkne několik desítek párů lidských rukou. U některých kusů je to až 40! Ta péče, kvalita, mistrovství a láska lidí k řemeslu nás zcela očarovaly. Proto jsme věděli, že musíme tento příběh a unikátní umělecká díla dostat na web tak, aby tuto jedinečnost a krásu viděli a pochopili i ostatní.
Protože exkluzivní mistrovská díla mají vysokou uměleckou hodnotu, která se odráží také v ceně, je nutné věnovat způsobu prezentace a prodeji v online prostředí náležitou pozornost a péči. Mezi specifika prezentace křišťálových děl Moseru patří práce s tzv. whitespace. Je to stejné jako v showroomu nebo třeba v tištěné inzerci. Takový produkt je potřeba při prezentaci nechat vyniknout a dopřát mu dostatek prostoru. Toho jsme se drželi napříč celým webem, jak na úvodní stránce, na detailu produktu, i v redakční části či kampaňových landing pages.
Umístění tzv. call to action tlačítek (obvykle Koupit, Vyzkoušet, Více, Detail...), závisí na několika faktorech. Umisťujeme je buď výše v layoutu, nad ohyb (viditelná část webu při načtení = viewport) nebo níže pod ohyb s nutností scrollovat.
Umístění nad ohyb používáme v případě, že zákazník produkt nebo službu zná, tzn. jde o běžné a srozumitelné zboží nebo jde najisto, případně pokud jde o výrobky cenově dostupné. V případě, že jde o zboží drahé nebo komplikovanější na pochopení, umisťujeme CTA pod ohyb. Zjednodušené řečeno: Čím dražší a složitější produkt, tím víc musíte vysvětlovat a přesvědčovat. A tím níže a dál bude CTA.
V případě Moseru platí toto pravidlo dvojnásob. Jeho cena v sobě odráží velice dlouhou cestu od návrhu, vývoje až po ruční výrobu. Příběh, který když zákazník vyslechne, pochopí i hodnotu a vyšší cenu výrobků a děl značky Moser.
Když se podíváme na úvodní stránku Moser.com, nenajdeme na ní konkrétní produkty jako v běžném e-shopu, s popisem a tlačítkem na detail či “koupit”. Pracujeme s příběhem, emocemi, vizuály, videosekvencemi tak, aby dílo u zákazníka vzbudilo touhu a zároveň, aby za ním viděl příběh, tradici, mistrovství ruční práce. A pak teprve začal procházet jednotlivé konkrétní produkty a směřoval k potenciálnímu nákupu.
Pro Moser je velmi důležité spojení samotného prodeje a představení příběhu značky. V tomto duchu je web koncipován a na každém kroku se oba tyto aspekty prolínají. Informace o jednotlivých krocích tvorby, výroby, o technologii, řemesle, mistrovství, se objevují ve formě redakčního obsahu, na detailu produktu, v katalogu či magazínu. A pomáhají nejen při rozhodování zákazníků, ale jsou také velice účinné při optimalizaci pro vyhledávače (SEO) jak díky unikátnímu obsahu, tak vnitřním prolinkováním.
Na nákup luxusního zboží potřebují zákazníci více času, aby nejen zvážili svou investici, ale také poznali pravou hodnotu produktu. A čísla to jen potvrzují. Více transakcí uskutečňují vracející se zákazníci, kteří realizují 67 % všech nákupů. Nejvíce objednávek proběhne právě až po druhé návštěvě webu. A největší objem dokonce až po třetí.
Co se týče rozložení návštěv a nákupů napříč zařízeními, převažují v celkové návštěvnosti mobilní zařízení (62:38 %), ovšem samotné transakce probíhají zejména na desktopu (80 procent). Ten poskytuje prostor pro efektivnější prezentaci produktu i nákupní proces. Zaujetí webem v případě desktopu je mnohonásobně vyšší. Jak v případě počtu zhlédnutých stránek, tak času na webu stráveném.
Eva Máchová, UX designérka a konzultantka
Společnost Moser je česká sklárna se sídlem v Karlových Varech, která vyrábí díla z vysoce kvalitního bezolovnatého křišťálu. Firma pokračuje v tradici exkluzivní manufaktury Moser, kterou v roce 1857 založil v Karlových Varech rytec a obchodník Ludwig Moser. Dnes patří mezi přední české exportéry a reprezentuje tak celosvětově českou sklářskou tradici. Moser je členem společenství Comité Colbert, které si klade za cíl udržet a rozvíjet tradiční rukodělnou výrobu luxusních výrobků. Více naleznete na www.moser.com.