Vybojovali jsme 2. místo na WebTop100 za projekt pro Armádu ČR

Jsme hrdí na to, že kvalitu tak významného řešení ocenila porota největší soutěže digitálních projektů v Česku a na Slovensku. Pojďme si jej představit.

23. ročník prestižní soutěže popisují organizátoři takto: “WebTop100 je galerií skvělých nápadů a inovativních řešení. Na jednom místě je shromážděno to nejzajímavější z digitálního marketingu. Navíc prověřeno nejlepšími experty v oboru.” 

I letos byl o nominace velký zájem a přihlášek bylo přes 200. Jsme proto obzvlášť rádi, že jsme si odnesli ocenění za tak mimořádně zajímavý projekt, jakým je Virtuální náborové středisko Armády ČR. Konkrétně jsme získali 2. místo v kategorii Autentická kariérní komunikace.

Představení virtuálního náborového střediska Armády ČR

Armáda České republiky si dala strategický cíl: Do roku 2030 zvýšit počet vojáků na 30 tisíc. Virtuální náborové středisko, které jsme loni spustili, je jedním z klíčových nástrojů, jak tohoto cíle dosáhnout.

Moderní kariérní web

Na portálu doarmady.cz se potenciální zájemci dozví vše potřebné o práci v armádě. Ať už se vydají cestou vojáka z povolání, přidají se do aktivních záloh nebo si vyberou některou z vojenských škol.

Práce v armádě není jako každá jiná, je to náročné povolání a v mnoha případech rozhodnutí na celý život. I proto je cílem nového portálu nejen motivovat potenciální zájemce, ale také je dostatečně seznámit se vším, co život v armádě obnáší.

Na jednom místě zjistí, jaké pozice mohou vykonávat, kolik si vydělají a jak probíhá rekrutační proces. Seznámí se s fungováním Armády ČR, jejími hodnotami, výstrojí a výzbrojí, fyzickými normami i s aktuálními novinkami.

Ukázka z virtuálního náborového střediska

Herní zóna

Jak víme, praxe nám teprve ukáže, jak jsme na tom. I proto jsme v rámci portálu vytvořili herní zónu, kde si hráč dle splnění jednotlivých úkolů může personalizovat jednoho ze tří avatarů – virtuální profil vojáka. Průběžně plní nejen fyzické úkoly v reálném světě, ale hraje hry, sbírá body a neustále se zdokonaluje. Každý si tak může dopředu otestovat sám sebe, zda na práci v armádě skutečně má.

Ukázka z herní zóny

Digitalizace rekrutačního procesu

Webový portál je jen špičkou ledovce celého náborové střediska. Tím hlavním a nejnáročnějším úkolem bylo digitalizovat celý rekrutační proces, který do té doby probíhal výhradně offline.

Vzniklo tak kariérní centrum, skrze které uchazeč postupně prochází jednotlivými kroky náborového procesu. V nich online podává veškeré potřebné žádosti nebo komunikuje prostřednictvím videokonferencí se svým rekrutačním pracovníkem. Systém je navíc napojen na národní identitu občana, což zaručuje maximální bezpečnost i urychlení podávání žádostí.

Zájemci tak nemusí navštěvovat kamenné rekrutační pracoviště. V rámci náborového procesu na pozici vojáka z povolání je prvním fyzickým kontaktem až zdravotní prohlídka ve vojenské nemocnici a závěrečný pohovor na oddělení pro výběr personálu.

Digitalizace náboru představuje výraznou časovou úsporou také pro samotné rekrutační pracovníky z řad Armády ČR.

Ukázka z kariérního centra

Jak jsme postupovali

Začali jsme rozsáhlou úvodní studií. V týdenních sprintech pak postupně řešili UX návrhy (strukturu webu a wireframes), grafiku a zároveň programovali back-end pro digitalizaci náboru a napojení na několik systémů třetích stran. Následně jsme řešili i celý front-end.

Svým rozsahem se jednalo o jeden z největších projektů, na kterých jsme se kdy podíleli. Postavili jsme ho na moderních webových technologiích s maximálním důrazem na bezpečnost celého systému.

První výsledky a budoucí rozvoj

Plukovnice Iva Bednářová z Agentury personalistiky Armády ČR projekt zhodnotila slovy: Díky virtuálnímu náborovému středisku odpadá řada starostí s papírovou administrativou a cesta z civilu do uniformy je podstatně rychlejší. Portál se stal komplexním informačním centrem, kde uchazeči najdou vše na jednom místě.

Za posledních 12 měsíců se na portálu doarmady.cz zaregistrovalo přes 16 000 uchazečů. Naším cílem je projekt rozvíjet, aby mohl i nadále plnit svou misi: oslovovat nové rekruty a podporovat strategické cíle Armády ČR.

Za úspěšnou spolupráci na projektu děkujeme:

  • Ministerstvo obrany ČR
  • LOM Praha s.p.
  • VR Group a.s.
  • Recruitis.io s.r.o.
  • MAMA AI Coolma, s.r.o. 

Momentka z předávání cen WebTop100 2024

Mohlo by vás zajímat

Představujeme: Nový blog pro Kooperativu od FG Forrest

Seznamte se s naším dalším projektem pro pojišťovnu Kooperativa. Tentokrát jde o blog „Bezpečnost má zelenou“.

Celý článek

Náš B2C a B2B e-shop pro SENESI získal už pět významných ocenění

SENESI patří mezi naše dlouhodobé klienty, s nimiž průběžně rozvíjíme jejich online řešení. Těší nás, že to oceňují jak zákazníci, tak poroty prestižních soutěží.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku