Jedno z ocenění prestižní soutěže IEA získalo politické hnutí ANO

On-line komunikace politického hnutí ANO byla v čase parlamentních voleb 2013 natolik nepřehlédnutelná a inovativní, že se dočkala ocenění v prestižní soutěži Internet Effectiveness Awards (www.iea.cz), která každoročně oceňuje nejefektivnější internetové projekty na českém trhu.

Hlavní cenu v kategorii Společnost, politika a kultura získalo ANO především za maximální využití potenciálu pro oslovení voličů, což ukázaly i samotné výsledky parlamentních voleb, v nichž ANO získalo 18,65 % hlasů. Původní odhady přitom před volbami činily jen 0,5 %.

O cenu se rozdělili všichni tvůrci: ANO, internetová agentura FG Forrest, která realizovala webové stránky, mediální agentura RedMedia a Mimofilm, který produkoval videa.

Web ANO www.anobudelip.cz byl kritiky i veřejností přijat velice dobře. Zaujal především moderním designem, přehledností a jednoduchostí, která není pro weby českých politických stran samozřejmostí. „Je jen málo českých agentur, které by obstály, jsem více než deset let v branži na straně agentury i na straně klienta, vím přesně, co chci a mám často maximalistické požadavky - a s FG pokračujeme, co víc dodat?“ hodnotí spolupráci s FG Forrest Marek Prchal, který celou komunikační kampaň v online pro ANO vedl.  

Pro Forresty byla realizace webu ANO poměrně náročným projektem. Jak uvedl ředitel FG Forrest Radovan Jelen: „Realizace webu pro vznikající politický subjekt byla pro nás velkou zkouškou. Bylo potřeba průběžně a velice rychle přizpůsobovat web měnícím se okolnostem a reagovat na turbulentní předvolební i povolební dění. Fakt, že námi navržený design obstál v soutěži IEA, hodnotím jako vítězství pro celý tým, který na tomto projektu makal opravdu velice tvrdě.“  

 ANO vsadilo vedle kvalitního webu také na sociální sítě, kde se mu mimořádně dařilo. Podle výzkumů odborníka na sociální sítě a vysokoškolského pedagoga Josefa Šlerky získával profil ANO na Facebooku před volbami až 2000 fanoušků denně. Bodoval také Twitter Andreje Babiše, který získal mimo jiné i ocenění v soutěži Tweet roku a na němž byl publikován také nejcitovanější český tweet: „Zítra asi něco koupím“.

Mohlo by vás zajímat

EvitaDB – inovace pro e-shopy od FG Forrest je zase o kus dál

Moderní databáze evitaDB pro e-shopy naplňuje očekávání našich vývojářů. Podívejte se na první výsledky z nasazení a nové funkce našeho vlastního produktu.

Celý článek

Naše datová knihovna pro Skupinu ČEZ sbírá ocenění i v zahraničí

Online ESG datová knihovna v roce 2023 získala několik prvních míst na prestižních soutěžích, včetně dvou zahraničních. Seznamte se v našem článku.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku