EvitaDB – inovace pro e-shopy od FG Forrest je zase o kus dál
Moderní databáze evitaDB pro e-shopy naplňuje očekávání našich vývojářů. Podívejte se na první výsledky z nasazení a nové funkce našeho vlastního produktu.
Firmy na webu na své zákazníky zkoušejí věci, které by v reálném světě byly absurdní. V on-linu to ale přijde divné málokomu… Nevěříte? Podívejte se s námi na první z pěti největších omylů, jichž se provozovatelé webů a e-shopů opakovaně a přes všechna doporučení dopouštějí.
Zákazník patří do škatule
Představme si situaci, kdy přestože má zákazník poměrně jasnou vizi o tom, jaký produkt hledá, při příchodu do obchodu civí na několik regálů označených Student, Podnikatel, Rodiny, Malé firmy… Jestliže je student, který podniká a má rodinu, nedokáže rozklíčovat, k jakému regálu se má vydat. V kamenném obchodě se nakonec takový zákazník, byť zmatený, k některému regálu vydá a doufá, že najde to, co hledal. Investoval už nějaký čas, aby obchod našel, aby do obchodu dojel, takže se nenechá tak snadno odradit.
Pro web platí, že jen mizivé procento návštěvníků internetových stránek (4 %) se dokáže identifikovat se segmentovou navigací. Naopak 96 % (data pocházejí z vlastních statistik FG Forrest) z nich považuje za mnohem přirozenější vybrat si z produktové navigace. Pokud si totiž vyhledal stránky nějaké banky, logicky potřebuje nějaký bankovní produkt. A přibližně také ví jaký. Snadno si vybere z menu Půjčky, Účty, Hypotéky… Přestože 96 % uživatelů preferuje přímou volbu produktu, používají firmy na svých webech segmentovou navigaci.
Mimo to, že anonymizovaná a uměle vytvořená škatulka je pro uživatele nepřirozená, představuje pro něho také krok nebo kroky navíc a zvyšuje se tak pravděpodobnost, že stránku opustí.