„Současní náctiletí z takzvané ‚generace Z‘ se narodili do éry internetu. Je pro ně nejpřirozenější využívat jeho zkratkovitost, dostupnost všeho na pár kliknutí. Jsou tak těmi prvními, jimž připadá Facebook těžkopádný, komplikovaný, prostě ‚pro starý‘. Preferují přímočařejší komunikaci, ideálně jen prostřednictvím fotografií s krátkými komentáři“, jmenuje některý z důvodů menší obliby Facebooku u mladé generace Martin Petrášek, analytik e-commerce ze společnosti FG Forrest.
Teenageři proto více inklinují ke Snapchatu nebo Instagramu. Láká je právě přímočarost, větší pružnost, jednoduchost. U Snapchatu také to, že za sebou nezanechávají žádnou digitální stopu. Fotografie a videa, které mezi sebou mladí sdílí, se nikde neukládají, a v několika sekundách mizí.
A podle Petráška existuje i další důvod, proč se nejmladší generace s Facebookem tolik nemiluje a upřednostňuje třeba právě Snapchat. „Facebook je čím dál ‚prošpikovanější‘ reklamou, vymýšlí čím dál účinnější formáty, zatímco Snapchat dosud nenašel způsob, jak vydělávat. Generuje čím dál vyšší ztrátu. To ale jeho uživatelům nevadí, výdělečný ostatně není ani Twitter a jiné oblíbené služby.
Je to paradox: nejnovějším sociálním médiím pomáhá k oblibě právě to, že dosud nenašla způsob, jak vydělávat. Neotravují uživatele takovým množstvím reklamy jako jejich úspěšnější konkurenti. Ovšem jakmile začnou vydělávat, mohou se začít strachovat, že nejmladší uživatelé zase přejdou k někomu novému.“
Čísla Petráškova slova stvrzují. Čtvrtletní výsledky společnosti Snap, která Snapchat provozuje, ukázaly, že její tržby i počet uživatelů rostou pomaleji, než se očekávalo. Snap sice zvýšil příjmy o sto milionů na 182 milionů dolarů, ztráta firmy však narostla na 443 milionů dolarů z loňských 116.
Zdroj: web Rádia Zet