5 tipů, jak zaručeně otrávit zákazníky
část III. – Osobní promo

Firmy na webu na své zákazníky zkoušejí věci, které by v reálném světě byly absurdní. V on-linu to ale přijde divné málokomu… Nevěříte? Podívejte se s námi na třetí z pěti největších omylů, jichž se provozovatelé webů a e-shopů opakovaně a přes všechna doporučení dopouštějí.

Osobní promo vždy na prvním místě

Stránky typu Naše vize, Naše filozofie, Historie, O nás… navštíví jen 16 až 24 % návštěvníků. Jistě, není to zanedbatelné číslo, ale opravdu je potřeba mít takové informace na úvodní stránce?

V kamenném obchodě by vypadalo úsměvně, kdyby místo toho, aby zákazník namířil přímo ke konkrétnímu regálu se zbožím, obdržel od prodavače brožurku s historií a filozofií firmy, s informacemi o managementu a výčtem všech ocenění a úspěchů.

V on-line světě velká část návštěv přichází na web přes vyhledávače. Až když zjistí, že na stránce najdou takový produkt, službu nebo informaci, kterou hledají, začne se část z těchto potenciálních zákazníků zajímat o firmu samotnou, respektive o to, co dělají lidé v ní.

Hledáte třeba barevné běžecké legíny? Když se vám konečně podaří najít takové, které vám vyhovují, nejdříve prozkoumáte nabídku, barvy, vzory, materiál a ceny. Teprve pak se podíváte na výrobce. Proto je chybou umisťovat texty o firmě a odkazy na ně na dominantní plochu na homepage – lidé je ignorují a firma přichází o cenný prostor, který lze využít na propagaci produktů.

Takže, co má být dřív – produkt nebo promo? ;-)

Mohlo by vás zajímat

FG Forrest v roce 2024 –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ prestižní ocenění, inovace a nové projekty

I minulý rok nám věřila velká jména českého byznysu, získali jsme několik cen a rozjeli nové projekty, včetně těch s mezinárodním přesahem.

Celý článek

Redesign webu pojišťovny Kooperativa (záznam přednášky z UX Day 2023)

Podívejte se na záznam přednášky o rozsáhlém redesignu, který jsme realizovali pro pojišťovnu Kooperativa. Těšte se na čísla, data i různé zajímavosti!

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku