Kooperativa
Nový web pro pojišťovnu s 2,5 miliony klientů.
Bleskově rychlý a intuitivní.
O klientovi:
Kooperativa patří mezi největší české pojišťovny a věří jí 2,5 milionu stálých klientů. Na českém trhu působí přes 30 let a zaměstnává více než 4 000 lidí. Patří do Vienna Insurance Group – vedoucí pojišťovací skupiny ve střední a východní Evropě.
Kooperativa pojišťovna
Kvalitu nových webových stránek Kooperativy potvrdilo vítězství projektu v kategorii Firemní web velké firmy na WebTop100 2022.
Cíle projektu:
- Podpora prodeje díky modernímu designu, přehledné struktuře a rychlým online kalkulačkám produktů.
- Zefektivnění klientského servisu umístěním kontaktních prvků a potřebných dokumentů na rychle dostupná místa webu.
- Sjednocení na jediné platformě přesunem administrace veškerého obsahu do CMS Edee.one, aby vše šlo spravovat z jednoho místa.
- Budování značky a zapamatovatelnosti pomocí jednotné barevnosti, typografie, kampaňových vizuálů a dalších grafických prvků.
- Moderní a responzivní design na desktopu i mobilních zařízeních.
Cílové skupiny:
- Každý, kdo chce mít díky kvalitnímu pojištění pocit klidu a jistoty.
Popis řešení:
Postaveno na datech
Od samého začátku jsme využívali data Kooperativy o chování návštěvníků. Například z Google Analytics, uživatelských testování produktových stránek, zákaznických výzkumů, workshopů napříč odděleními Kooperativy nebo z předchozích AB testování. Díky tomu jsme přesně věděli, jakým směrem se vydat z hlediska designu, struktury, obsahu i technického řešení.
Například jsme zjistili, že rychlost stránek je jednou z nejžádanějších změn. Využili jsme k tomu framework NEXT.js a nové stránky se dnes načítají okamžitě.
V průběhu vývoje nového webu jsme pravidelně organizovali další testování, abychom ověřovali a případně ladili postup projektem v souladu s cíli.
Atomický a responzivní design
Co nejrychlejší orientaci návštěvníků i rozvoji webu pomáhá atomický design. Všechny produktové stránky mají stejné rozvržení, styly odstavců, nadpisů, online kalkulaček, formulářů a dalších prvků. Přehlednosti a snadnému použití napomáhá i to, že jednotlivé prvky vypadají a chovají se stejně ve verzi pro počítače i pro mobilní zařízení.
Speciální pozornost jsme věnovali responzivitě designu. Stránky jsou stejně funkční a přehledné na jakémkoliv zařízení (počítače, tablety, mobilní telefony…)
Přehledná navigace
Zmíněné přehlednosti stránek napomáhá řada prvků. Například „megamenu“ s rychlým přístupem k produktům, umístění nejpoužívanějších odkazů rovnou do záhlaví nebo zobrazení nejžádanějšího obsahu pomocí speciálních dlaždic přímo na homepage. Ať už se uživatel nachází kdekoliv, vždy rychle najde vše, co potřebuje.
Online kalkulačky
Na rozdíl od předchozího řešení jsou nyní online aplikace a kalkulačky umožňující sjednat pojistné produkty přímou součástí stránek. Uživatelům se tím výrazně zjednodušila cesta ke sjednání produktu, což vedlo nejen k nárůstu objednávek z webu, ale také k vyšší spokojenosti zákazníků s procesem sjednání pojištění.
Vyhledávání poboček a kontaktních míst
Možnost rychlého vyhledání poboček a dalších kontaktů byla nejčastější požadavkem návštěvníků předchozí verze webu. Proto jsme umístili mapu kontaktů přímo na úvodní stránku a samozřejmě i na stránku Kontakt.
Mapa sjednocuje veškeré kontakty, které mohou návštěvníci hledat. A nejde jen o pobočky pojišťovny, ale také o kontakty na smluvní autoservisy, autopůjčovny, zdravotnická zařízení a další. Jakmile návštěvníci hledají jakýkoliv kontakt, najedou jej rychle i díky odkazům v kontextově svázaných částech webu (řešení škod, vstupní prohlídka apod.).
Kvalitní SEO
Při tvorbě takto rozsáhlé webové prezentace je nezbytné pohlídat řadu věcí také z hlediska optimalizace pro vyhledávače (SEO). To si vzala na starost digitální agentura Effectix, která mj. důsledně pohlídala správný převod veškerého obsahu i odkazů a zachování existujících URL. Zároveň jsme společně zkonsolidovali všechny produktové stránky tak, aby obsahovaly veškeré užitečné informace a online kalkulačky.
Sjednocení do jednoho CMS
Díky přesunu veškerého obsahu pod moderní CMS Edee.one spravují administrátoři webu veškerý obsah sami a z jediné administrace. To platí nejen pro hlavní sekce webu koop.cz, ale také pro weby Kariéry, Nadace nebo Galerie.
Administrátoři si také jednoduše upravují a vytvářejí nové podstránky. K dispozici mají přes 60 komponent s jednotlivými prvky designu a rozvržením stránek. Tyto komponenty stačí v přehledném rozhraní poskládat dle potřeby a za chvíli je nová stránka na světě.
V Edee.one lze také detailně sledovat všechny nastavené události v souvislostech (funnely, konverze atd.).
Přínosy
Co o projektu říká klient?
S FG Forrest je radost spolupracovat. Je to tým zkušených profesionálů, kteří dokážou perfektně zmapovat potřeby klienta i jeho zákazníků a přetvořit je v něco hmatatelného. Tedy v digitálním smyslu. Práce na novém webu Kooperativy byla výzva jak pro nás, tak pro FG.
Ovšem díky systematickému vedení projektu a nadšení se v krátkém čase povedlo zkrotit množství dat i spletitou strukturu našich stránek a vše přehledně zmigrovat do praktického redakčního systému Edee.one.
Nyní si můžeme velkou část úprav na webu zajišťovat sami – a tím udržovat obsah pro naše klienty vždy aktuální. FG navíc navrhli nový design stránek, který nejen že podtrhuje naši brandovou komunikaci, ale hlavně je přehledný a intuitivní.“
Veronika Bednářová
Specialistka online marketingu / úsek marketingu a komunikace, Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group